FA - EN

نشست مدیران مفدا
به گزارش مفدا
 وارستگان، نشست مدیران و دبیران مفداهای منطقه شمال شرق کشور با حضور مهدی معماری مدیر مفدا و مدیران و دبیران سرویس شعب دانشگاهی مفدا منطقه شمال شرق امروز شنبه ۲۷ بهمن در دانشگاه علوم پزشکی وارستگان برگزار شد.

این نشست با خوش آمدگویی فعال دانشجویی مفدا علوم پزشکی وارستگان، محمد رضا حسینی، آغاز به کار کرد و در ادامه جلسه از مدیر مفدا وارستگان، مهندس شیما حقانی دعوت شد تا گزارشی از فعالیت‌های مفدا  دانشگاهی  این منطقه ارائه دهد.

در این گزارش حقانی  پس از معرفی دستاوردهای مفدا  در این مناطق، آماری از جمعیت دانشجویان فعال، تجهیزات تهیه شده، وب سایت‌ها و کانال‌های خبری و همچنین محتواهای تهیه شده توسط این دانشگاه‌ها ارائه داد و گفت: در مقایسه با اولین نشستی که در سال ۹۶ به میزبانی علوم پزشکی وارستگان در این منطقه برگزار شد، به لطف آموزش‌ها و نشست‌های برگزار شده توانسته‌ایم به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف خبری و تولید محتوا دست پیدا کنیم.

در ادامه جلسه، فرصتی اختصاص یافت تا مدیران شعب دانشگاهی مفدا در منطقه شمال شرق پیرامون موضوعات تخصصی و مشکلات حوزه کاری خود، به بحث و تبادل نظر بپردازند و در این راستا مدیران مشکلاتی نظیر عدم تخصیص بودجه برای تهیه تجهیزات، مشکلات مربوط به عدم پرداخت کار دانشجویی به دانشجویان فعال پرداختند و یکی از مشکلات خود را عدم آموزش دانشجویان مفدا در حیطه‌های فعالیتشان عنوان کردند.
همچنین دبیران سرویس‌های خبری مفدا نیز در ادامه به بیان مشکلات، خواسته‌ها و ایده‌های خود پرداختند.
در ادامه معماری با اشاره دستور برگزاری این نشست که به بررسی منابع انسانی و ساختار جدید پایگاه‌های خبری شعب دانشگاهی مفدا اختصاص دارد، گفت: منابع انسانی ارزشمندترین دارایی هر سیستم است که موفقیت و یا عدم موفقیت هر مجموعه در گرو توجه به توان تخصصی پرسنل آن دارد، بنابراین تحقق و استمرار مسیر روبه رشدی که مفدا در دوسال گذشته طی نموده است ارتبط مستقیمی به مهارت‌های رسانه‌ای مدیران، دبیران سرویس و خبرنگاران مفدا دارد و بدون توجه به سطح کیفی این افراد مطمئنا نمی‌توان به آینده‌ای روشن امیدوار بود.
معماری آموزش و پرورش نیروی انسانی، عامل اصلی بهره‌وری و رشد و توسعه ملت‌ها دانست و تصریح کرد: کشورها و سازمان‌ها باید افزون‌تر از آنکه به بودجه، هزینه و صنایع توجه نشان می‌دهند به تعلیم و تربیت انسان‌ها همت گمارند.
مدیر مفدا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساختار جدید پایگاه‌های خبری مفدا اشاره کرد و گفت: در دوسال گذشته همه فرآیندهای کاری مفدا را به دقت مطالعه کردیم و با توجه به رسالت‌ها و اهدافی که برای فعالیت‌های رسانه‌ای خود متصوریم، ساختار جدید پایگاه‌های خبری شعب دانشگاهی مفدا را بازنگری کردیم و تلاش کردیم که تا حد ممکن این ساختار بر اساس نیازهای موجود و شرایط حاکم بر دانشگاه‌ها تدوین شود که در این مسیر در شورای هماهنگی مفدا با مدیران شعب دانشگاهی مفدا جلسات بسیار زیادی داشته‌ و از نظرات کارشناسی مدیران دانشگاهی بهره‌ برده‌ایم.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که در ساختار جدید مفدا تلاش شده است به همه نیازهای خبری و رسانه‌ای مخاطبان اصلی مفدا که دانشجویان هستند، توجه شود، خاطر نشان کرد: در طراحی این ساختار بدون توجه به مأموریت‌ها و فعالیت‌های تعریف شده در ساختارهای اداری موجود در دانشگاه، مبنای اصلی نیازهای خبری و رسانه‌ای دانشجویان بوده است، بنابراین در ساختار جدید می‌بینیم که سرویسی به عنوان «سرویس پژوهشی، آموزشی» دیده شده که شاید این موضوع ارتباط زیادی با مأموریت‌ها و وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی نداشته باشد بلکه در حیطه وظایف معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه جای بگیرد، لیکن به دلیل‌این‌که اخبار این حوزه نیز مورد نیاز دانشجویان است مفدا بدون توجه به ساختارهای اداری موجود آن را در زمره وظایف خود قرار داده است.

معماری در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که دانشجویان طلایه‌داران فعالیت‌های رسانه‌ای مفدا هستند، گفت: محوری‌ترین دسته فعالان رسانه‌ای مفدا دانشجویان با استعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند که در تلاشیم با راه‌اندازی باشگاه رسانه‌ای مفدا به زودی فرآیندهای آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای راه‌اندازی کنیم و با همکاری دانشگاه‌های تخصصی حوزه رسانه، مسیر منطقی توانمندسازی همه فعالان رسانه‌ای مفدا را تعریف کنیم.