FA - EN

personalBrand
در دنیایی که روابط شخصی و اعتماد سازی در بیزینس‌ها اهمیت یافته، برند فردی نیز به اولویتی مهم تبدیل شده است. مشتریان، دیگر تنها بر اساس شرکت و محصول تصمیم به خرید نمی‌گیرند، بلکه "افراد" در ارزیابی آنها نقش کلیدی یافته‌اند.
در همین راستا، کارگاه آموزشی 4 ساعته با عنوان "چگونه برند فردی خود را مطرح کنیم؟"  به همت استارتاپ لینکاپ وارستگان در روزهای چهارشنبه 28 فروردین ماه و دوشنبه 2 اردیبهشت ماه با سخنرانی مهدی جهانگیر( بیش از 10 سال سابقه کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ)  با هدف افزایش آگاهی دانشجویان علاقه مند و فعال در حوزه کسب و کار در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام ، با حضور اعضای هیات علمی گروه فناوری اطلاعات سلامت و کارشناسان و دانشجویان، در علوم پزشکی وارستگان برگزار شد.
جهانگیر در ابتدا به موضوع Personal Branding پرداخت و افزود برای ایجاد و گسترش این بستر می بایست متفاوت، صبور، خلاق، پاسخگو و قابل اطمینان باشید و صدای مخاطبانتان را بشنوید.
در ادامه به حضور فعال در شبکه های اجتماعی جهت کسب و کار موفق اشاره کرد و شناخت مخاطب را یکی از مهم ترین مراحل در روش های مختلف بازاریابی و توسعه همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک دانست. همه کارفرمایان و صاحبان کسب و کار برای گسترش کسب و کار خود، نیاز دارند مخاطبان خود را بشناسند و با توجه به ویژگی های آن ها، استراتژی هایی برای بازاریابی خود طراحی کنند. وی انواع روشهای بازاریابی از جمله بازاریابی از طریق محتوا، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی را توضیح داد و شبکه های اجتماعی را برای معرفی کسب و کارها بسیار تاثیرگذار دانست.
جهانگیر در رابطه با دیجیتال مارکتینگ افزود: باید از طریق محتوا بازاریابی کرد، محتوای زیاد اما مفید تولید کرد تا افرادی که دارای سایت هستند بتوانند با استفاده از قابلیت سئو (بهینه سازی مدل های جستجو) حضور موفق در موتور جستجو گوگل داشته باشند.
وی افزود: بهترین زمان برای داشتن کسب و کار موفق و نشان دادن استعداد ها زمان حال است! پس شروع کنید، راه های مختلفی را امتحان کنید و راهی که در آن موفق شدید را پیش بگیرید تا پیشرفت کنید.
در ادامه مباحث بخش اول کارگاه ، ایشان در ابتدا با اشاره به تاریخچه ی شبکه اجتماعی اینستاگرام و تعداد کاربران آن،  مراحل راه اندازی برند شخصی یا تجاری در اینستاگرام را بیان نمود:
1) حرفه، فعالیت و اهداف خود را مشخص کنید.
2) ابزار لازم برای شروع کار را آماده کنید. ابزاری مانند گوشی موبایل با کیفیت دوربین خوب یا دوربین فیلم برداری، اتاق مولتی مدیا با نورپردازی مناسب و نرم افزار های ادیت فیلم
3) نام برند خود را به دقت و با حوصله مشخص کنید و اصل یکپارچگی و راحت بودن و لاکچری بودن نام را رعایت کنید.
همچنین سایت namecheck.com که برای انتخاب نام برند در شبکه های اجتماعی مختلف بسیار کاربردی خواهد بود را معرفی کرد و گفت : نامی که برای برند انتخاب می شود می بایست در تمام شبکه های اجتماعی یکسان و واحد باشد و همچنین برای طراحی لوگو و پوستر نیز سایت canva.com معرفی گردید .
ایشان مواردی را که برای چارچوب و چینش صفحه باید مورد توجه قرار داد رنگ بندی و انتخاب فیلتر مناسب برای پست ها و داشتن خلاقیت ذکر کرد و برخی از صفحات متمایز و خلاق را به حاضران معرفی نمود..
در پایان جلسه اپلیکیشن های کاربردی در این حوزه معرفی گردید و به سوالات دانشجویان علاقه مند پاسخ داده شد