FA - EN

شرح وظایف مدیریت گروه تغذیه

امور آموزشی

  • برنامه ریزی دروس گروه در هر نیمسال تحصیلی
  • همکاری در فرایند انتخاب اساتید مدعو گروه
  • نظارت بر طرح درس ها، کیفیت تدریس، کیفیت جزوات و اسلایدها، فعالیت در سام، حضور و غیاب، ارزشیابی صحیح دانشجویان، اعلام به موقع نمرات امتحانی، ارزیابی دانشجویان از اساتید
  • اظهارنظر درباره پذیرش دانشجویان انتقالی، مهمانی و معادل سازی واحدهای درسی
  • بررسي انتخاب واحد دانشجويان در خصوص رعايت پيشنياز، سقف واحد و تاييد برگه انتخاب واحد
  • همکاری با مرکز توسعه آموزش علوم پزشکیEDC
  • همکاری با مهارتکده در جهت اجرای وبینارها، سمینارها و کارگاه های علمی و مهارتی
  • برنامه ریزی و نظارت بر امور مربوط به دروس کارآموزی و کارورزی
  • برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات مربوط به کنکور کارشناسی ارشد دانشجویان
  • ارزيابي كار سالانه اعضاي گروه و گزارش آن به رئيس مرکز
  • انعكاس مشكلات گروه اعم از مشكلات نيروي انساني، تجهيزاتي و مشكلات فرآيندي گروه به رئيس مرکز

امور پژوهشی

  • اظهار نظر در مورد شركت اعضاي گروه در كنفرانس ها و کنگره های علمی
  • نظارت بر فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی گروه شامل طرح های پژوهشی، کتابها، مقالات، راهنمایی و مشاوره پایان نامه ها و پروژه های دانشجویان
  • همکاری با معاونت پژوهشی در جهت برگزاری همایش های علمی و دانشجویی و نمایشگاه پژوهش و فناوری
  • اظهار نظر درباره فرصت هاي مطالعاتي و ماموريت هاي اعضاي گروه

امور اجرایی

  • پاسخگویی مناسب به درخواستها، انتظارات، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان
  • نظارت بر نحوه تعامل اعضای هیات علمی و اساتید مدعو گروه با دانشجویان
  • بررسی و اعلام نظر در مورد تجهیزات، كتابها و نشريات مورد نياز
  • همکاری در ارزيابي عملکرد سالانه اعضاي گروه
  • انعكاس مشكلات گروه اعم از مشكلات نيروي انساني، تجهيزاتي و فرآيندي به مدیران بالاتر
  • ارائه پيشنهاد همكاري هاي آموزشی و پژوهشی با ساير دانشگاه ها و موسسات آموزشي يا پژوهشي داخلي و خارجي
  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه گروه
  • همکاری با مدیریت مالی در تدوین بودجه سالیانه گروه
  • پيشنهاد جذب اعضاي هيات علمي جدید


  • انجام كليه مكاتبات رسمي گروه
  • مستندسازی اسناد و سوابق گروه
  • شرکت در جلسات وزارتی و شوراهای دانشکده، آموزشی، تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و سایر جلسات به تشخیص مدیران بالاتر
  • تشكيل منظم جلسات شوراي گروه
  • تدوین گزارشات دوره ای و منظم عملکرد گروه
  • تدوین، بازنگری و اصلاح دوره ای فرایندها و روش های انجام کار در گروه
  • تدوین و بروزرسانی پروتکل های گروه
  • استخراج برنامه های عملیاتی قابل اجرا از اسناد وزارتی تحول در نظام سلامت
  • انجام ساير امور محوله در حوزه وظايف سازماني از سوي مقام مافوق

شرح وظایف اعضای هیات علمی

آموزش

  • تدریس دروس نظری، عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و کارآموزی با استفاده از روش های نوین تدریس
  • مدیریت دروس ارائه شده در سامانه آموزش مجازی (سام) و جلب مشارکت دانشجویان در استفاده از آن
  • ارزشيابي دانشجويان متناسب با اهداف آموزشي
  • برگزاری آزمون های کلاسی، میان ترم و یا پایان ترم به صورت مجازی
  • انتقال پیام های فرهنگی و تربیتی در قالب برنامه درسی پنهان
  • تشویق و راهنمایی دانشجویان به استفاده از منابع اصلی و تخصصی هر رشته به زبان اصلی
  • توانمند ساختن بیشتر دانشجویان در واحد های کارآموزی و عملی هر رشته

مشاوره

  • آشنا نمودن دانشجویان تحت مشاوره با مقررات و ضوابط آموزشي، دانشجويي و انضباطي
  • ارائه مشاوره هاي لازم به دانشجویان تحت مشاوره در زمينه های تحصیلی، شغلي، فرهنگی، اجتماعی و...
  • بررسي و تاييد فرم هاي انتخاب واحد، گواهي پزشكي، ميهماني، انتقالي، جابجايي و حذف و اضافه و حذف اضطراري واحدهاي درسي و حذف ترم دانشجویان تحت مشاوره
  • بررسي و شناسايي مسائل فردی، خانوادگی، تحصیلی و افت تحصیلی دانشجویان تحت مشاوره و اعلام و ارجاع آن ها به مرکز مشاوره در صورت لزوم
  • ثبت اطلاعات مشاوره ای دانشجویان تحت مشاوره در سامانه های مربوطه
  • راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات آموزشی، پژوهشی، تربیتی و شغلی به دانشجويان مراجعه کننده
  • شناخت استعدادها و توانايي هاي بالقوه دانشجویان و كمك به شكوفايي منطقي آنها و معرفي دانشجويان با استعداد در زمينه هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي به مسئولين دانشكده

پژوهش

  • اجرای پروژه های پژوهشی مصوب شورای پژوهشی دانشکده با مشارکت دانشجویان
  • چاپ و انتشار مقالات و کتب علمـی و ارائه مقاله در سمینارها و همایش های داخلی و خارجی با مشارکت دانشجویان
  • داوری مقالات، طرح ها و پایان نامه های پژوهشی و ویراستاری مجلات و کتب علمی
  • راهنمایی و مشاوره پروژه ها و پايان نامه های دوره های کارشناسی و مقاطع تحصيلات تکميلی
  • برگزاری ژورنال کلاب و شرکت در ژورنال کلاب ها
  • برگزاری و یا همکاری در همایش های تخصصی در دانشگاه یا دانشگاه های مرتبط
  • تشویق دانشجویان به شرکت در همایش های علمی و تخصصی
  • برگزاری کارگاه ها یا کلاس های روش تحقیق یا مقاله نویسی برای دانشجویان
  • تشویق دانشجویان در جهت ایده پردازی و خلاقیت در رشته تخصصی (ایده های start up)

همکاری و ارتباط با سایر واحدها

  • همکاری با معاونت دانشجویی فرهنگی و معاونت پژوهشی در جهت برگزاری کارگاه ها و سمینارهای علمی و مهارتی
  • همکاری با روابط عمومی در تولید محتوای دیجیتال برای رسانه ها و شبکه های اجتماعی دانشکده
  • همکاری با دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی (EDO) در جهت برگزاری کارگاه های روش تدریس
  • همکاری با مرکز مهارتی در جهت برگزاری کارگاهها و کنفرانسهای آموزش مداوم و مهارتی

توانمندسازی

  • شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی مشاوره ای مرکز مشاوره
  • شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی روش تدریس دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی (EDO)
  • شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی سازمانی واحد آموزش نیروی انسانی
  • شرکت در جلسات و کارگاه های تخصصی هر رشته و توانمند سازی اساتید در زمینه پژوهشی با دعوت از اساتید مدعو
  • شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی روش تحقیق و آماری تخصصی
  • شرکت در جلسات حضوری با مدیران دانشگاه و سایر اعضای هیئت علمی از سایر گروه ها در جهت توانمند سازی بیشتر اساتید
  • شرکت در کارگاه های تخصصی در حوزه فعالیت در خارج از محیط دانشگاه زیر نظر مدیر گروه

امور اجرایی

  • انجام مسئولیت های اجرایی مختلف در دانشکده در صورت انتصاب
  • شرکت فعال در شوراها و کمیته های دانشکده در صورت عضویت
  • ارائه گزارش عملکرد به صورت منظم و دوره ای به مدیریت های ذیربط
  • شرکت منظم در جلسات گروه آموزشی و سایر جلسات دعوت شده

شرح وظایف مسئول واحد کارآموزی در عرصه گروه تغذیه

بهبود وضعیت آموزش واحد کارآموزی در عرصه

  • پیگیری لیست دانشجویان واجد شرایط ورود به کارورزی عرصه
  • ارتباط و پیگیری مراکز بهداشتی، کارخانه ها و بیمارستان ها جهت حضور دانشجویان
  • برنامه ریزی و گروه بندی دانشجویان جهت حضور در کارورزی
  • ارسال اسامی دانشجویان و تاریخ کارورزی به امورمالی و پشتیبانی جهت عقد قرارداد
  • پیگیری اخذ قرارداد توسط امور مالی
  • پیگیری ارسال معرفی نامه و قراردادها به مراکز بهداشتی ، بیمارستان ها یا کارخانه ها
  • پیگیری و برنامه ریزی برگزاری کارگاههای پیش کارورزی

  • برگزاری جلسه پیش کارورزی و اعلام قوانین و روند کارورزی به دانشجویان
  • برگزاری امتحان پیش کارورزی
  • پیگیری حضور به موقع دانشجویان در کارورزی (به صورت تلفنی و سر زدن)
  • پیگیری مشکلات مختلف دانشجویان در کارورزی (مشکلات رفتاری، اخلاقی و آموزشی)
  • پیگیری ارسال نمرات کارآورزی توسط مربیان و مسول فنی کارخانه ها
  • تعیین نمره نهایی کارورزی

شرح وظایف مسئول ژورنال کلاب گروه تغذیه

آگاهی دانشجویان از دستاوردهای علمی جدید و ارتقاء مهارت ارزیابی نقادانه مقالات

  • آشنانمودن دانشجویان با روند مطالعه و ارزیابی علمی مقالات
  • گروه بندی دانشجویان و تعیین اساتید مشاور برای هر گروه
  • زمان بندی اجرای ژورنال کلاب

  • حضور و غیاب دانشجویان در جلسات ژورنال کلاب و مدیریت برگزاری مناسب جلسات
  • پیگیری تکمیل فرم ارزیابی ژورنال کلاب توسط اساتید حاضر در جلسه
  • تعیین نمره نهایی ژورنال کلاب بر اساس ضوابط تعیین شده

شرح وظایف کارشناس گروه تغذیه

  • برقراری تماس با مؤسسات و گروه های درون دانشگاهی و برون دانشگاهی به منظور هماهنگی و تنظیم برنامه ملاقات ها، کاراموزی ها، کنفرانس ها و سمینارها
  • انجام امور مربوط به بازدیدها
  • پیگیری برگزاری جلسات درون و برون سازمانی اعم از جلسات گروه، ژورنال کلاب ها ، سمینار ها و پروژه های دانشجویان و .....
  • هماهنگی با اساتید مدعو در ابتدای هر نیمسال
  • تنظیم لیست متقاضیان داخلی یا خارجی ملاقات با مدیر گروه و تعیین ساعات ملاقات برای آنها (در صورت لزوم)
  • تهیه و تنظیم گزارشات لازم پیرامون مطالب و وقایع مهم روزانه جهت ارائه به مدیر گروه

  • ابلاغ دستورات مدیر گروه به اعضاء برحسب خط مشی تعیین شده و پیگیری آن ها
  • آماده نمودن سوابق و پرونده های مربوط به کمیسیون ها، جلسات و سمینارها برای اطلاع مقام مربوطه
  • انجام اقدامات لازم در زمینه دریافت، ثبت توزیع و نگهداری و بایگانی کردن پرونده ها و سایر اسناد و مدارک واحد مربوطه
  • مستندسازی و تهیه سوابق کلیه فعالیتها و مکاتبات گروه بصورت منظم و سیستماتیک و به روز نگهداشتن کلیه فایل ها
  • پیگیری برنامه عملیاتی در طول سال
  • انجام امور مربوط به هیات علمی
  • انجام کارهای محوله از سوی اعضای هیات علمی
  • انجام سایر امور مربوط با هماهنگی مدیر گروه