پویش درختکاری کانون محیط زیست زمین در قاب تصویر

پویش درختکاری کانون محیط زیست زمین در قاب تصویر

معاونت فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی وارستگان با همکاری کانون محیط زیست زمین به مناسبت روز درختکاری یکشنبه 14 اسفندماه در پویش درختکاری شرکت کرد. در این برنامه که با حضور معاونت دانشجویی فرهنگی و کارشناسان این معاونت و همراهی بیش از 50 نفر از دانشجویان همراه بود، بیش از 20 نهال توسط دانشجویان در منطقه امیریه مشهد مقدس کاشته شد.

درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم  در این باره می فرماید: «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود». نیز در روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) منقول است که: “حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، ازاین عمل نیک خود دست برندارید”. و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!