اطلاعیه ثبت نام

ضمن عرض تبریک برای پذیرفته شدن شما در علوم پزشکی وارستگان شایسته است دستورالعمل ذیل را به دقت مطالعه نمایید. ثبت نام پذیرفته شدگان بهمن نیز در همین بازه انجام می¬پذیرد. ترتیبی اتخاذ گردیده است که با توجه به ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام هشتم شیعیان و شلوغی مشهد مقدس و مشکلات تهیه بلیط، امکان ثبت نام غیر حضوری فراهم باشد لذا اگر ضرورتی برای حضور در دانشگاه نمی بینید با انجام مراحل زیر ثبت نام شما کامل خواهد بود.

علوم آزمایشگاهی 961

ثبت نام دانشجویان جدید

ثبت نام دانشجویان جدید …

توضیحات:

1. 1. شروع کلاس ها در نیمسال اول از تاریخ 9 مهرماه و در نیم سال دوم 23 بهمن ماه 1401 خواهد بود.
2. نو ورودان نیمسال اول جهت مشاهده ی برنامه درسی خود به صفحه اصلی سایت مرکز قسمت رشته ذیربط –> دروس ارائه شده نیمسال اول 1401 مراجعه فرمایید.
3. انتخاب واحد دانشجویان نو ورود توسط آموزش انجام خواهد شد.
4. نام کاربری و کلمه عبور پورتال دانشجویی و سامانه آموزش مجازی متعاقباً و پس از ثبت نام و انتخاب واحد تحویل و یا ارسال خواهد شد.
5. کلیه کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. البته ارائه ترکیبی محتوای دروس از طریق سامانه آموزش مجازی تجربه موفق علوم پزشکی وارستگان از سال 1393 و قبل از شیوع کرونا بوده است.

زمان ثبت نام آنلاین

ثبت نام آنلاین به محض ارسال کاربری و کلمه عبور برای پذیرفته شدگان از طریق لینک زیر انجام خواهد شد. توصیه می شود قبل از حضور در علوم پزشکی وارستگان حتماً حتی اگر تصمیم قطعی برای ثبت نام ندارید، ثبت نام آنلاین را انجام دهید. اگر تا 15 مهرماه قصد عدم حضور و ثبت نام در دانشگاه دیگر داشته باشید کلیه شهریه پرداختی مسترد خواهد شد.

گام اول : تهیه اسکن مدارک لازم برای ثبت نام آنلاین
1

مرحله اول

 گام اول : تهیه اسکن مدارک لازم برای ثبت نام آنلاین :
لطفاً از قبل مدارک زیر را آماده و از آنها با فرمت jpeg با حجم کمتر از KB 200 اسکن و یا تصویر تهیه فرمایید ( ترجیحا استفاده از آخرین نسخه به روز شده مرورگر فایرفاکس و یا کروم)
1. تصویر شناسنامه از تمام صفحات
2. تصویر کارت ملی پشت و رو
3. عکس ۴×۳ تهیه شده در سال جاری
4. کد رهگیری تأئیدیه تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی دوره دبیرستان: این کد از سایت https://emt.medu.ir. قابل دریافت می باشد.(جهت اخذ کد رهگیری داده های لازم را در سایت مذکور وارد نموده و پس از دریافت کد رهگیری تصویر آن را بار گذاری نمایید. شایان ذکر است علوم پزشکی وارستگان در این سامانه در زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت قرار دارد.)
5. مدارک دبیرستانی مورد قبول با توجه به نوع نظام آموزشی:
5.1. نظام جدید: تصویر مدارک دانش آموزان نظام آموزش 3-3-6: ریز نمرات دوره دوم متوسطه/ گواهی موقت دوره دوم متوسطه/فرم 602 (خلاصه سوابق تحصیلی)
5.2. نظام قدیم: تصویر مدارک دانش آموزان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی مدارک : اصل ریز نمرات دوره متوسطه و پیش دانشگاهی/ اصل گواهی موقت دوره متوسطه و پیش دانشگاهی /اصل گواهینامه دیپلم و پیش دانشگاهی
نکته مهم: در صورت داشتن گواهی موقت دوره پیش دانشگاهی و متوسطه، این گواهی حتماً دارای مهر آموزش و پرورش محل صدور آن باشد.( یعنی توسط آموزش و پروش تایید شده باشد.)
6. اصل گواهی ایثارگری برای پذیرفته شدگان سهمیه های شاهد و ایثارگر ( کارت ایثارگری)
7. اصل کارت پایان خدمت، معافیت، برگ سبز اعزام به خدمت، در صورت داشتن آن به علاوه کد پیگیری که از سامانه دریافت معافیت تحصیلی دریافت نموده اید. ( ویژه پسران)
8. تهیه اسکن از فرم¬های امضاء شده و ثبت اثر انگشت شده که دانلود نموده¬اید.( فرم تعهد تکمیل مدارک و فرم شماره یک) شایان ذکر است اصل این فرم¬ها را نزد خود نگه داشته و در موقع ارسال مدارک با پست در داخل مدارک قرار دهید و یا در اولین حضور تحویل مرکز فرمایید.
.

تذکر مهم: تا پایان تحصیل شما در دانشگاه، اصل مدارک به شما داده نخواهد شد. بنابراین بهتر است اسکن مدارک را برای خود نگهداری نمایید.

گام دوم : تکمیل فرمها و بارگذاری مدارک در سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود
2

مرحله دوم

با مراجعه به صفحه اصلی سایت مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان لینک ثبت نام آنلاین دانشجویان جدیدالورود را انتخاب فرمایید.
( https://sama.varastegan.ac.ir/Samaweb/Login.aspx )
1. ابتدا سطح دسترسی دانشجویان جدیدالورود را انتخاب کرده و سپس با درج کدملی به عنوان کدکاربری و درج شماره داوطلبی به عنوان کلمه عبور وارد سامانه ثبت نام شوید.
2. پس از ورود به سامانه در قسمت اطلاعات داوطلبان می بایست وارد چهار آیتم اطلاعات شناسنامه ای، آموزشی ،تکمیلی و بستگان شده و تمامی موارد خواسته شده تکمیل نمایید.
3. از قسمت فرم های آموزشی فرم تعهد تکمیل مدارک و سایر فرم¬های تعهدی لازم را دانلود نموده و پرینت گرفته و ضمن ثبت مشخصات خواسته شده در فرم و امضاء و ثبت اثر انگشت و تاریخ، همراه اصل مدارک برای دانشگاه ارسال فرمایید.
4. از قسمت مدارک درخواستی اسکن کلیه مدارک مورد نیاز را که قبلاً تهیه نموده اید بارگذاری نمایید.
5. برای مشاهده از صحت بارگذاری مدارک، وارد بخش مشاهده مدارک ارسال شده شوید و از کامل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

گام سوم : واریز شهریه
گام نهایی ثبت نام آنلاین
4

گام نهایی ثبت نام آنلاین

 

در این مرحله با دریافت کد پیگیری و پرینت آن ثبت نام شما پایان پذیرفته است و در صورت تمایل جهت ثبت نام به صورت حضوری باید پرینت کد رهگیری را به همراه داشته باشید و در صورت ثبت نام به صورت غیرحضوری، باید به همراه اصل مدارک، این برگه نیز ارسال گردد و باید منتظر بمانید تا کاربری های سامانه های پرتال دانشجویی سما و سامانه آموزش مجازی( Lms) و ایمیل وارستگانی ارسال شود. با استفاده از این کاربری ها تاییدیه انتخاب واحد خود را دریافت نمایید و مطابق با آن در کلاسهای درسی شرکت فرمایید.

نحوه انجام ثبت نام حضوری:
5

مرحله پنجم

مجدداً تاکید می گردد شرایط لازم برای انجام ثبت نام غیر حضوری فراهم است و نیازی به حضوری نمی باشد. پس از انجام ثبت نام آنلاین و دریافت کد رهگیری کسانی که ثبت نام کرده اند می توانند با ارسال مدارک لازم از طریق پست ویژه یا پیشتاز ثبت نام خود را قطعی نمایند. مهلت ارسال مدارک به پست 1401.07.30 خواهد بود. شایان ذکر است ثبت نام آنلاین غیر قطعی بوده است و تا اصل مدارک لازم ارسال نشود ثبت نام دانشجو قطعی نخواهد شد.

چنانچه پس از ثبت نام آنلاین تمایل دارید برای تحویل مدارک به دانشگاه مراجعه کنید می توانید با توجه به زمانبندی زیر در دانشگاه حضور بهم رسانید. برای رفاه حال پذیرفته شدگان تمهیدات لازم برای ثبت نام آنلاین برای آن دسته از عزیزانی که در ثبت نام آنلاین مشکل دارند فراهم شده است. فقط ثبت نام آنلاین برای افرادی انجام خواهد شد که از قبل اسکن مدارک لازم را با فرمت و حجم از پیش گفته تهیه نموده و همراه داشته باشند.

جدول زمانبندی زیر صرفا مربوط به پذیرفته شدگانی است که تمایل به ثبت نام حضوری دارند
تاریخ مراجعه حرف اول نام خانوادگی
02/07/1401 الف –ب -پ– ت – ث – ج – چ-ح– خ- د – ذ – ر – ز – ژ – س – ش
04/07/1401 ص – ض – ط – ظ- ع – غ – ف – ق- ک – گ –ل – م – ن – و – ه – ی
ششم و هفتم مهر ماه 1401 کلیه پذیرفته شدگان
لیست مدارکی که لازم است از طریق پست ارسال شود یا در صورت تمایل در زمان ثبت نام حضوری ارائه شود:
1. اصل ریز نمرات سه ساله دبیرستان- اصل گواهی موقت سه ساله دبیرستان- اصل ریز نمرات سال چهارم (دوره پیش دانشگاهی)- اصل گواهی موقت سال چهارم (دوره پیش دانشگاهی) برای نظام قدیم
2. اصل ریز نمرات دوره دوم متوسط و اصل گواهی موقت دوره دوم متوسط – فرم 602(خلاصه سوابق تحصیلی) نظام جدید
3. اصل گواهینامه سال سوم دوره دوم نظام جدید فارغ التحصیلان 98 و اصل گواهینامه سال سوم و پیش دانشگاهی برای پذیرفته شدگان نظام قدیم .
4. کلیه فرمهای تعهدی لازم که از سامانه جدیدالورود پرینت شده و امضاء و تاریخ و ثبت اثر انگشت شده است.
5. عکس 4×3 جدید با زمینه روشن (خانم ها 6 قطعه) (آقایان 9 قطعه) (که پشت عکس ها باید مشخصات: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی و رشته قبولی، حتما درج شده باشد.)

وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت:
5

مرحله پنجم

شایان ذکر است دانشجویان در صورت تمایل می توانند از وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت تا سقف 20.000.000 ریال در هر نیمسال استفاده نمایند. نحوه استفاده از تسهیلات مورد اشاره متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه انجام امور معافیت تحصیلی برای پسران:
6

مرحله ششم

این مرحله ویژه دانشجویان پسری است که دارای معافیت دائم نمی باشند. این افراد یا در مهلت قانونی معافیت تحصیلی دبیرستان هستند و یا در معافیت تحصیلی دانشگاه سابق و یا اینکه دفترچه آماده به خدمت دارند و یا در حین خدمت وظیفه عمومی هستند و در دانشگاه پذیرفته شده اند.
خوشبختانه این فرایند نیز الکترونیکی شده است و پذیرفته شدگان پسر باید با مراجعه به سامانه epolice.ir درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت نمایند و دانشگاه پس از تایید اطلاعات پذیرفته شده آن را از همان طریق برای نظام وظیفه و یا دفاتر پلیس 10+ ارسال می نماید. بدین ترتیب معافیت تحصیلی در همان سامانه صادر می شود.

 

سربازی

مدارک لازم برای درخواست معافیت تحصیلی در هنگام ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه Epolice.ir
6

مرحله ششم

1. فرم آخرین اعلام وضعیت و یا معافیت تحصیلی از دبیرستان محل تحصیل ) معروف به فرم شماره 4)
2. همراه داشتن اسکن عکس 3*4 تمام رخ جدید
3. فرم اعلام آخرین وضعیت تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل قبل در صورتیکه فارغ التحصیل و یا انصرافی و یا دانشگاه هستید.
4. همراه داشتن اسکن اصل گواهینامه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم دبیرستان یا پیش دانشگاهی سابق
5. روش تهیه کد سخا برای ورود به سامانه services.epolice.ir:
6. مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و دریافت کد سخا
7. اگر قبلاً در سامانه ثبت نام کرده و تلفن ثبت کرده اید با استفاده کد کاربری کد ملی و کلمه عبور شماره تلفن شناسایی شده در سامانه و استفاده از گزینه رمز عبور را فراموش کرده ام.
8. تذکر مهم: شایان ذکر است قبل از اقدام به درخواست معافیت تحصیلی به سایت vazifeh.police.ir مراجعه و فیلم آموزشی درخواست معافیت تحصیلی را مشاهده فرمایید.

مدیریت امور آموزشی علوم پزشکی وارستگان

Education@varastegan.ac.ir

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!