کارگاه جلوگیری از خودکشی

چطور نجات دهنده باشیم؟

به همت واحد مشاوره و مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی، “کارگاه چطور نجات دهنده باشیم؟” با هدف شناخت دانشجوی آسیب پذیر در تاریخ دوشنبه 13 شهریور 1402 در مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان در میان اعضای هیات علمی و کارکنان این مرکز، برگزار گردید.
در این کارگاه، خانم قائینی، مسئول مرکز مشاوره، ابتدا توضیحاتی اجمالی در مورد مفهوم آسیب پذیری روانشناختی بیان نمودند و اذعان داشتند که آسیب پذیری روانشناختی؛ الگویی از باورهای شناختی است که برای تایید احساس ارزشمندی به دستاورد یا منابع خارجی وابسته است و در واقع، نقص فرد در رفتارهای مقابله ای توصیف می شود.
خانم قائینی با اشاره به برخی از نشانه های آسیب پذیری روانشناختی در دانشجویان همچون غیبت های زیاد و بدون دلیل، مشروطی، حذف ترم یا انصراف از تحصیل، بیان داشتند که آسیب پذیری می تواند منجر به اختلال هایی همچون افسردگی، کارکرد بد اجتماعی و تحصیلی و یا خودکشی شود، لذا باید مورد توجه اساتید به ویژه “اساتید مشاور” قرار گیرد. ایشان در پاسخ به این سوال که “چطور نجات دهنده باشیم؟” ، راهکارهایی را همچون ساختن یک رابطه حمایتگر با دانشجویان، ایجاد احساس تعلق در آن ها، ترویج سلامت روان و جلوگیری از آزار و اذیت در کلاس را ارائه دادند. در ادامه، اعضای شرکت کننده در کارگاه، تجربیات خود را در خصوص موضوعات مختلف در این حوزه، به اشتراک گذاشتند. شایان ذکر است که این کارگاه، با استقبال بسیار خوب اعضای هیات علمی و کارکنان مرکز، همراه گردید.

کارگاه چطور نجات دهنده باشیم؟ شناخت دانشجوی آسیب پذیر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!