start up

به گزارش مفدا، کارگاه “نگاهی بر اکوسیستم استارتاپی سلامت ایران و جهان” روز دوشنبه 28 بهمن ماه با تدریس مهندس اعلمی دوست مدیر شتابدهنده الکترونیک سلامت متاسل با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در علوم پزشکی وارستگان برگزار گردید.

این کارگاه با سخنرانی و ارائه مدیر شتابدهنده متاسل برگزار گردید که محور سخنرانی ها پیرامون آشنایی با اکوسیستم استارتاپی سلامت، آشنایی با استارتاپ، استارتاپ ویکند و شتابدهنده ها، بررسی نمونه های استارتاپی حوزه سلامت ایران و جهان بود. هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی دانشجویان با اکوسیستم استارتاپی سلامت بود تا بتوانند با توجه به پیش رو بودن رویداد بزرگ ایده پروری و کارآفرینی پزشکی یک سری مفاهیم در حوزه استارتاپی و سلامت را فرا گیرند.

ایشان در ابتدا مفاهیم اولیه همچون استارتاپ، شتابدهنده و مراکز رشد را بیان نموده و  به بیان وظایف هر یک پرداختند.

اعلمی دوست افزود: ذات استارتاپ ها باید همراه با خلاقیت و فکر نو باشد که پیوسته نیاز به نوآوری و اقدامات جدید دارد تا بتواند نسبت به رقبا پایدار بماند. همچنین چرخه حیات استارتاپ را شامل ایده پردازی، تحقیق، امکان سنجی، توسعه، معرفی، رشد و بلوغ معرفی کرد.

وی گفت: شتابدهنده ها موضوع بندی شده هستند و در شرق کشور در حال حاضر تنها شتابدهنده متاسل در حوزه سلامت در کنار مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 8 ایده پرداز در حال فعالیت و همکاری است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حوزه سلامت در مشهد به نقطه ای رسیده است که سرمایه گذاران آمادگی سرمایه گذاری را دارند اما ایده و تیم با انگیزه وجود ندارد، دانشگاه ها، اساتید، موسسات و مراکز آموزشی را دارای نقش مهمی در ایجاد روحیه کارآفرینی و استارتاپی در میان دانشجویان دانست .

در ادامه این کارگاه، اعلمی دوست به معرفی برخی از استارتاپ های ایرانی و خارجی فعال در حوزه سلامت پرداخت و ایده و نحوه فعالیت این استارتاپ ها را بیان نمود.

در پایان ضمن توضیح در خصوص نحوه پذیرش ایده ها در رویداد ایده پروری و کارآفرینی پزشکی که  در 3 بخش با محوریت سلول های بنیادی، خواب و سلامت دیجیتال در 6 الی 8 اسفند ماه برگزار می گردد از علاقه مندان و افراد صاحب ایده، دعوت به شرکت در این رویداد کرد.

در پایان کارگاه نیز به سوالات  شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!